ZWANGERSCHAPSYOGA

omdat het fijn is:
je lichaam tijdens je zwangerschap te oefenen in souplesse, kracht en ontspanning.
je adem te leren kennen en gebruiken bij ontspanning, kracht en concentratie.
je voor te bereiden op de komende bevalling, zowel theoretisch als praktisch.
In alle lessen oefen je het lichaam in souplesse en kracht, en leer je bewust om te gaan met
bewegingen en ontspanning vanuit de spieren, adem en aandacht.
Een moment tijd voor jezelf en de baby in je buik. Voel hoe je bij je rust kunt komen.
Daarnaast is in de lessen een theoretische en praktische ondersteuning voor de komende bevalling
verwerkt over de verschillende fases van de bevalling: overgave/ontsluiting, kracht/persen,
concentratie/niet persen.
Het is fijn om je partner of iemand anders te betrekken in de komende bevalling. Hij/zij kan een grote
steun voor je zijn. Tijdens de partnerles(sen) zal zijn/haar ondersteunende rol in theorie en praktijk
besproken en geoefend worden. We behandelen het opzoeken van diverse drukpunten om de pijn
van de laatste ontsluitingsweeën te verzachten, verbale en praktische ondersteuningen, en
adembegeleidingen tijdens de verschillende fases van de bevalling.
Om genoeg gelegenheid te hebben om met het geoefende vertrouwd te raken is het raadzaam om
vanaf ongeveer 6 maanden zwangerschap afspraken te maken.